Voor het team Ruimte en Wonen, afdeling Dienstverlening zijn wij op zoek naar een:

Vakspecialist Ruimte en Wonen

HR21: Medewerker Beleidsuitvoering I
36 uur per week

Ben jij die klantgerichte vakman/-vrouw die skills en ervaring enthousiast, creatief en doortastend inzet bij het behandelen van aanvragen voor omgevingsvergunning, bestemmingsplannen en ruimtelijke initiatieven? Deel jij jouw inhoudelijke kennis graag en wil je samen met je collega’s de beste resultaten boeken? Dan is dit de ideale functie voor jou!

De gemeente Nederweert is volop in beweging. Of het nu gaat om woningbouw, bedrijvigheid, recreatie, verbindingen, openbare ruimte, een groot buitengebied, de kernen of het centrum, dynamiek is er volop! Dit leidt vanzelfsprekend ook tot veel ruimtelijke initiatieven waaraan we proberen zo veel mogelijk mee te werken.

Wat ga je doen?

  • Behandelen van (principe-)aanvragen omgevingsvergunningen binnenplanse-, buitenplanse afwijkingen en kruimelgevallen
  • Een bijdrage leveren aan beleid
  • Voorbereiden van en adviseren over bestemmingsplannen
  • Behandelen van zienswijzen, bezwaren en beroep op gebied van ruimtelijke procedures
  • Voeren van overleg met bestuur, externen, internen en adviseurs in kader van bovengenoemde procedures en van vraagstukken op gebied van fysieke leefomgeving
  • Beantwoorden van (complexe) klantvragen en interne vragen, onderzoeken en adviseren over onderwerpen op het vakgebied omgevingsrecht en specifiek ruimtelijke ordening
  • Het bijhouden, het adviseren over en het implementeren van nieuwe ruimtelijke ontwikkelingen en regelgeving
  • Vakinhoudelijk aanspreekpunt en adviseur voor collega’s en bestuur op gebied van ruimtelijke procedures
  • Registreren en bewaken van procedures in geautomatiseerd vergunningensysteem

Wat vragen wij?

  • Een Hbo-diploma binnen het vakgebied ruimtelijke ordening
  • Affiniteit met agrarische problematiek en initiatieven in het buitengebied, milieu- en bestuursrecht is een pré
  • Diepgaande kennis van bestemmingsplannen en planologische ontheffingen
  • Actuele kennis op gebied van Wabo (straks Omgevingswet) en ruimtelijke ordening
  • Een doortastende, klantgerichte, zelfstandige professional met relativeringsvermogen
  • Gevoel voor bestuurlijke- en ambtelijke verhoudingen
  • De bereidheid om waar nodig flexibel in te springen om samen met collega’s maximaal resultaat neer te zetten.

Wat bieden wij? 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris voor deze functie maximaal € 5.009,00 bruto per maand (functieschaal 10) op basis van 36 uur per week en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45%.

Interesse? 

Meer informatie over deze functie is te verkrijgen bij Hugo Laveaux, teamcoördinator Ruimte en Wonen, telefoon: 0495-677111.

Solliciteren? 

Kandidaten met een geschikt CV nodigen we heel graag uit op de koffie om samen van gedachten te wisselen.

Heb jij interesse? Maak dit dan kenbaar en richt jouw reactie aan: burgemeester en wethouders van Nederweert, t.a.v. de Teamcoördinator Personeel en Kabinet, uitsluitend via vacature@nederweert.nl.

Integriteit is één van de kernwaarden van onze organisatie. De te benoemen kandidaat moet o.a. een
Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen.

Een assessment kan deel uitmaken van deze selectieprocedure.