Route: Startpunt vanaf natuurgebied Rowven, Visdijk

1. Afgerond: Stap 1

Vertrek vanaf Natuurgebied Rowven, Visdijk (stukje na huisnummer 9) 6034 SZ te Nederweert-Eind. Hier staat knooppunt 79.
    Rowven is een natuurspeelplaats om actief van de natuur te genieten en te leren. Het biedt ruimte om te spelen en te wandelen.
    Loop van kp. 79 naar kp. 82. Als je geluk hebt, kom je een kudde wilde paarden tegen.

2. Afgerond: Stap 2

Loop van kp. 82 naar kp. 11.
    Tip: loop tussen kp. 82 en kp. 11 even rechtdoor om een kijkje te nemen in de vogelkijkhut.

3. Afgerond: Stap 3

Volg daarna kp. 11.
    Aan het einde van het bospad zie je rechts het prachtige natuurgebied de Banen.

4. Afgerond: Stap 4

Als je op de verharde weg komt, volg je kp. 13 en meteen daarna kp. 14. Bij kp. 14 kun je verder lopen richting kp. 34, maar wij adviseren om even door te lopen naar de Schaapskooi, zeker in de lammerentijd.

5. Afgerond: Stap 5

Als je de Schaapskooi wilt bezoeken, loop je van kp. 14 richting kp. 38. Na ongeveer 200 meter zie je aan de linkerkant van de weg een bordje met 2a staan. Ga tegenover dit bordje rechtsaf. Loop door tot aan de Schaapskooi en geniet van alle schapen en vanaf januari van de lammetjes. Let op: honden moeten hier aangelijnd.

6. Afgerond: Stap 6

Loop na het bezoek aan de Schaapskooi terug naar kp. 14 en loop het pad in richting kp. 34. Geniet bij kp. 34 aan de linkerkant van het uitzicht over het Sarsven. Loop van kp. 34 naar kp.32. Als je weer op de verharde weg komt, loop je richting kp. 79. Een stukje verder links kom je weer bij natuurgebied Rowven.

Tip: als je na afloop zin hebt in een drankje loop je vanaf de Visdijk linksaf de Steutenweg op en neem je vervolgens de tweede straat rechts (St. Gerardusstraat). Tegenover de kerk ligt café ’t Verschil.

Dit ommetje is 4,76 km inclusief het stukje op en neer naar de Schaapskooi, maar zonder het extra stukje naar café ’t Verschil.