Meldpunt goed verhuurderschap
Huurt u een woning of ruimte en hebt u een klacht over de verhuurder? Bijvoorbeeld omdat de verhuurder u discrimineert of oneerlijke servicekosten rekent? U kunt dergelijk ongewenst gedrag van verhuurders melden bij de gemeente. Gaat uw melding over een woningcorporatie? Dan kunt u de klacht indienen bij de klachtencommissie van desbetreffende woningcorporatie.
Wat kunt u melden?
U kunt een melding doen over deze situaties:
- De verhuurder discrimineert u
- De verhuurder bedreigt u of maakt u bang
- De verhuurder vraagt een te hoge waarborgsom. Een borg mag nooit meer zijn dan twee maanden huur
- De verhuurder maakt geen schriftelijk huurcontract
- De verhuurder rekent een te hoge huur
- De verhuurder geeft geen goede informatie over
- Rechten en plichten bij de huur van de woning als die niet in het huurcontract staan
- De hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt als het huurcontract stopt
- Hoe u met de verhuurder in contact kunt komen
- Hoe u met het meldpunt goed verhuurschap in contact kunt komen
- De servicekosten. U moet een compleet overzicht van de kosten krijgen
- De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten
Melden aan de gemeente kan via het formulier hieronder of telefonisch via (0495) 677 111. Om uw melding zorgvuldig te kunnen behandelen, hebben wij enkele persoonlijke gegevens van u nodig. Zonder deze informatie kunnen wij geen contact met u opnemen of uw melding verder in behandeling nemen. Na een eerste beoordeling bespreken we welke vervolgstappen mogelijk zijn en of we contact opnemen met uw verhuurder.