Kandidaatstelling

Op dinsdag 1 februari 2022 om 16.00 uur vond in een besloten zitting door het centraal stembureau een onderzoek plaats  naar de op 31 januari 2022 door de partijen ingeleverde kandidatenlijsten en alle daarbij behorende formuleren.
Direct na de zitting zijn de kandidatenlijsten en de ondersteuningsverklaringen ter inzage gelegd bij het team Publiekszaken, Raadhuisplein 1, 6031 VR Nederweert. De ter inzage legging eindigt op het moment dat het centraal stembureau heeft beslist over de geldigheid van de kandidatenlijsten, de daarop voorkomende kandidaten en de daarboven geplaatste aanduidingen.

Geldigheid kandidaatstelling en nummering

Op vrijdag 4 februari 2022 om 10.00 uur werd in een openbare zitting van het centraal stembureau ingevolge artikel I 4 van de Kieswet beslist over de geldigheid van de op 31 januari 2022 ingeleverde kandidatenlijsten en de hierop voorkomende aanduidingen en kandidaten.
Tevens vond in deze zitting ingevolge artikel I 12 van de Kieswet de nummering van de lijsten plaats. De zitting vindt plaats op het gemeentehuis Raadhuisplein 1, Nederweert. In verband met de huidige pandemie werd de zitting online uitgezonden. 

Direct na de zitting werd het proces-verbaal I 4 en de nummering van de kandidatenlijsten openbaar gemaakt en tevens ter inzage worden gelegd bij team Publiekszaken, Raadhuisplein 1, 6031 VR Nederweert.

De in het proces-verbaal Model I-1 opgenomen nummering is de volgorde van inlevering.