U dient hiervoor telefonisch een afspraak te maken via het Klant Contact Centrum. Voor inhoudelijke vragen over de Wmo kunt u elke werkdag bellen tijdens het telefonisch spreekuur van 09.00 tot 11.00 uur.

De gemeente kan u helpen als u zich niet meer zelfstandig kunt verplaatsen. Bijvoorbeeld door een ziekte, een beperking of ouderdom. De gemeente zoekt samen met u naar een oplossing. In bepaalde gevallen kunt u een rolstoel of een aanpassing aan uw rolstoel krijgen.

Hoe werkt het?

Welke hulp de gemeente geeft, hangt af van wat voor u de beste oplossing is.

Allereerst bekijkt de gemeente of u zelf uw probleem kunt oplossen. Dit kan bijvoorbeeld door hulp van familie, vrienden of bekenden.

Verder kijkt de gemeente ook of u geholpen bent met een algemene hulpdienst. Als zo'n hulpdienst niet kan, dan kan de gemeente u individuele hulp geven. De gemeente kan u bijvoorbeeld het volgende bieden:

  • een rolstoel;
  • een aanpassing aan uw rolstoel;
  • een geldbedrag, zodat u zelf een rolstoel kunt kopen;
  • deelname aan een rolstoelpool.

Wat moet ik doen?

  • U gaat naar het Wmo-loket van de gemeente.
  • U maakt melding van uw probleem.
  • U voert een gesprek met de gemeente over uw situatie.
  • U geeft aan waar u hulp bij nodig hebt.

Als een rolstoel voor u de beste oplossing is dan kunt u bij de gemeente een aanvraag doen.